۱۳۹۱ مهر ۱۳, پنجشنبه

واکنش تند نمایندگان مجلس به کنفرانس خبری احمدی‌نژاد




 محمود احمدی‌نژاد در سخنان دیروز خود به تندی به علی لاریجانی حمله کرد
    
تعدادی از نمایندگان مجلس ایران به اظهارات دیروز محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور واکنش نشان داده‌‌اند.

    نادر قاضی‌پور، نماینده دیگر مجلس، نیز دولت آقای احمدی‌نژاد را "بی‌لیاقت" خوانده و گفته "نباید به اظهارات آقای احمدی‌نژاد توجه کرد."محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس آقای احمدی‌نژاد را به "فرافکنی" متهم کرده و گفته است این که او "مشکلات کشور را به دیگران نسبت داد، جای تعجب ندارد."
عباس رجایی، نماینده مجلس هم گفته است: "احمدی‌نژاد آشکارا به مردم و افکار عمومی دروغ گفت" و او را به "فرار به جلو" متهم کرده است.
    کمال‌الدین پیرموذن هم سخنان آقای احمدی‌نژاد را "گزاف‌گویی" دانسته و گفته که آقای احمدی‌نژاد با کم توجهی به مشکلات مردم نارضایتی مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است.
جواد جهانگیرزاده، دیگر نماینده مجلس هم گفته که "بود یا نبود دولت در موضوع اقتصاد کشور تاثیری ندارد" و آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده است که در اظهارات دیروزش به دنبال تسویه حساب سیاسی بوده است.
شریف حسینی هم از حمله دیروز آقای احمدی‌نژاد به علی لاریجانی، رئیس مجلس، انتقاد کرده و گفته: "کنایه آقای احمدی نژاد مبنی بر این که شاید سخنان رییس مجلس عامل نوسان نرخ ارز است جایگاهی ندارد."
محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهارنظر علی لاریجانی مبنی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها در بحران اقتصادی ایران را رد کرد و به طعنه گفت: "لابد تصميم‌های ايشان تاثير دارد و نه تحريم‌ها." او همچنین از این که رئیس مجلس با خبرگزاری فارس،  به گفته او وابسته به یک نهاد نظامی-امنیتی ، مصاحبه کرده انتقاد کرد.

انتقادات و واکنش های کم سابقه

    انتقادهای آقای احمدی‌نژاد به علی لاریجانی محدود نبود.
او از بازداشت علی‌اکبر جوانفکر، عملکرد رسانه‌های ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد کابینه خود و همچنین دیگر نهادهای حکومتی ایران انتقاد کرد.
    آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره توصیه‌ها و انتقادات آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، درباره عملکرد فرهنگی دولت پرسیده بود، به نقد سازمان تبلیغات اسلامی، که زیر نظر رهبر ایران اداره می‌شود، پرداخت و گفت خودش هم منتقد وضعیت فرهنگی ایران است.
او همچنین بدون اشاره مستقیم، از اظهارنظرهای تند مقامات نظامی انتقاد کرد و گفت: "نگویید که جنگ قطعی است." آقای احمدی‌نژاد گفت که برخی افراد با این گونه سخنان خواسته‌های دشمن را مخقق می‌کنند. نزدیک به دو هفته پیش محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه ایران، گفته بود که تنش میان ایران و اسرائیل "در نهایت به درگیری فیزیکی می‌انجامد."
او علاوه بر این از این که علی‌اکبر جوانفکر، از چهره‌های نزدیک به او، هنگام سفرش به نیویورک و شرکتش در مجمع عمومی سازمان ملل روانه زندان شده انتقاد کرد.
    انتقاد تند آقای احمدی نژاد نسبت به نهادها و چهره‌های مختلف جمهوری اسلامی بی‌سابقه نیست، اما اظهارات دیروز او به گونه‌ای بوده که بهروز نعمتی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفته است: "رئیس جمهور به دنبال این است تا بازی را برهم بزند، اما باید بداند که روش برهم زدن بازی به این شکل نیست."

BBC

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر