۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

پازل

    چند روزی پس از انتخابات سکوت اختیار کردم و اخبار مربوط به کابینه ٬ وزرای پیشنهادی و واکنش مجلس را دنبال می‌کردم . وقتی‌ خود را درگیر می کنید و به قول معروف وسط معرکه هستید شاید نتوان همه جوانب را مشاهده نمود ولی هنگامی که در بیرون گود نشسته اید٬ بهتر می توان مسائل را از جهات دیگر دید.
    در دنیای سیاست می گویند هیچ کار یک سیاستمدار بیهوده
نیست و از پس هر حرکت  یا گفتاری برنامه ٬ نقشه و هدفی قرار دارد.پس باتوجه به این تعریف؛آیا به این ف‍کر نموده ایم چرا رهبر نظام جمهوری اسلامی باید بگوید (اگر دلبسته نظام هم نیستید به خاطر ایران در این انتخابات شرکت کنید)؟ کسی که از بکار بردن نام ایران در تمام سخنرانی های خود حتی المقدور خودداری نموده و ترجیحاً از کلمه نظام و یا جمهوری اسلامی استفاده می نماید. از برانگیختن حس ناسیونالیستی خواص روشنفکر و از پس آن عوام جامعه چه هدفی در سر داشت و به دنبال تحقق یافتن چه نقشه ای بود؟ حسی که پس از تقلب فاحش سال ۸۸ با فیلتر نمودن شبکه های اجتماعی و حتی ازکار انداختن سیستم sms سعی در جلوگیری از بوجود آمدن و شدت گرفتن آن در میان جامعه و مردم داشتند. در عجبم از خودمان که تا به کی می خواهیم آزموده را بیازماییم. آیا از اتفاقات ۷۶ و یا ۸۸ درس نگرفتیم؟ 

    پازل بسیار قشنگی است که تکه های آن یکی پس از دیگری در جای خود در حال قرارگرفتن هستند؛ نقش نهایی این پازل حفظ نظام دیکتاتور و سرکوب است آنهم به هر قیمتی.روزی با تقلب و سرکوب و کشتار ٬ روزی هم با اعتدال و نرمی ؛اما آنچه تغییرناپذیر است در نهایت ظلم و جفا بر مردم است.

    تا به اینجا که خوب پیش رفته است انتخاب مهره ای مطلوب حال حاضر ایران با روحیه ای متعادل که بتواند همانند سوپاپ اطمینان عمل نموده و فشار رو به انفجار دولت نهم و دهم بر جامعه را خنثی نماید و از دیگر سو فرمانبرداری بی چون و چرا باشد. سپس وزرایی که با استفاده از مهره نمایندگان مجلس و نمایشی حساب شده و برانگیزاننده احساس ترحم جامعه اکثریت به کابینه راه یابند و این نظام سرکوب را حداقل برای شانزده سال بیمه و تضمین نمایند و الباقی ماجرا.

اما وزرا؛ دزدان راه و رفیقان قافله،گرگانی در لباس میش . جلادانی که با ترحم و رضایت قربانیان خود سر از بدنشان جدا می کنند.(پورمحمدی،جنتی،علوی،دهقان، ظریف و ...) 
    درپایان فقط چند سطر از گفتار رییس جمهور بنفش مردم صرفاً جهت اطلاع به استحضار می رسد:

روحانی در سخنان خود در دفاع از عباس آخوندی٬ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت که افتخار می‌کند وی در دیدار با علی خامنه‌ای اعلام کرده که در انتخابات سال ۸۸ «تقلب» نشده است.
وی اظهار کرد: «آخوندی این شهامت را داشت که در آن سال‌های حساس در حضور رهبری بگوید که نه تنها تقلب نشده بلکه در انتخابات ایران امکان تقلب وجود ندارد.»


«عده ای اردو کشی خیابانی کردند... هر چه امروز گفتم شهادت شرعی بود!»
آقایان!(برگرفته از صفحه فیسبوک رویای آزادی)

حــــرف ما از اول روشن بــود

ولی جواب شما به ما


چوب بود و چماق و گاز اشک آوار

ما هنوز همان فتنه گران هستیم
ما هنوزم خس و خاشاکیم
پس

حرف ما هنوز همان است
«آزادی و دموکراسی»
زندانیان سیاسی را آزاد کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر