۱۳۹۱ مهر ۱۰, دوشنبه

واکنش هاشمی رفسنجانی چه خواهد بود؟




      در کمتر از ۴۸ ساعت دو تن از فرزندان علی اکبر هاشمی رفسنجانی ، کسی که بدون شک یکی از قدرتمندترین افراد نظام بوده است، در ایران تحت پیگرد قرار گرفته اند.
این بی سابقه ترین برخورد با فرزندان رجال سیاسی ایران(آقازاده ها) در طول انقلاب بوده است. نمی توان گفت که برخورد وجود نداشته ولی یا جریمه ای در کار نبوده ویا خیلی محرمانه و بدون ایجاد جنجال خاتمه یافته است.
حال سوالی مطرح است ، اینکه چرا نظام قضایی ایران، که به طور مستقیم زیر نظر رهبر است، با فرزندان هاشمی رفسنجانی چنین می کند؟
هدف از این پیگردها چیست؟
چرا به یکباره دستگاه قضا در ایران اینقدر جسور و شجاع شده است؟
و در آخر اینکه اقدام بعدی در مورد رفسنجانی و خانواده اش چیست؟
     وجود اختلاف بین علی خامنه ای رهبر رژیم ایران و علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر کسی پوشیده نیست و می توان به نقطه اوج آن در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ اشاره کرد.
 آیا قدرت هاشمی رفسنجانی از بین رفته است؟ کسی که مهمترین شخص در برکناری آیت الله منتظری از قایم مقامی رهبری و رساندن علی خامنه ای  به مسند رهبری بود. آیا تمامی مهره های رفسنجانی در رژیم ، اقتصاد و بازار سوخته اند؟ آیا می توان گفت پدرخوانده اقتصاد خصوصی ایران قدرت خود را از دست داده است؟
    با نگاه اجمالی به ۳۳ سال گذشته ایران (پس از انقلاب ۵۷) در تمامی مسایل به وجود آمده ، سیاست هاشمی رفسنجانی مشهود بوده است ، چه در امور داخلی و چه در امور خارجی و بسیاری از صاحب نظران وی را سیاستمدارترین فرد رژیم کنونی ایران می دانند.
 حال باید پرسید که واکنش هاشمی رفسنجانی به این وقایع چیست؟
آیا این شطرنج باز کهنه کار نظام ایران به دنبال اجرای نقشه ایست؟
آیا در سر فکر براندازی علی خامنه ای را دارد؟ چرا که با کمال آرامش و خونسردی و بدون هیچگونه ابراز نظری به تماشای تیراندازی ها و حمله های خامنه ای و یارانش نشسته است و آیا منتظر تمام شدن فشنگ های طرف مقابل است؟
     این ها و هزارن سوال بی پاسخ دیگر را باید به انتظار نشست و دید که زمان چه پاسخی برای آنها خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر