۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

زندانهای غیرانتفاعی


برگرفته از صفحه فیسبوک رضا خندان:
  زندان مسئول نگهداری, امنیت, بهداشت جسمی و روانی و طبیعتا تغذیه‌ي زندانیان است.
روالی که زندان‌ها در ایران در پیش گرفته‌اند نه تنها کوچکترین امکاناتی را در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند بلکه زندانها مانند برخی از مدرسه‌ها عملا غیر انتفاعی شده‌اند. زندانیان تقریبا اغلب نیازهای ضروری خود را با خرید از فروشگاه زندان تامین می‌کنند. مواد غذایی زندان غیر از کیفیت پایین به هیچ عنوان حداقل نیازهای آنان را تامین نمی‌کند.
طبق گفته‌ی مدیران سازمان زندانها هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار زندانی داریم. چنانچه خانواده‌ي هرکدام از این افراد ماهیانه به طور متوسط ۵۰  هزار تومان پول به حسابشان واریز كنند، ساليانه با گردش مالی‌ي ۱۵۰ میلیارد توماني مواجه خواهیم بود.
این مبلغ توسط زندانیان یک جا هزینه نمی‌شود و بخش عمده‌ی آن در بانک مانندی که طرف قرار داد با سازمان زندان‌هاست به صورت سپرده باقی می‌ماند, بدون آنکه تنها یک ریال سود به آنان پرداخت شود.
۱۰ درصد سود بابت فروش کالا در این فروشگاها، ۱۵ میلیارد تومان سود سالیانه خواهد داشت چنانچه اجناس را به قیمت پشت کالا بفروشند.
گرانفروشی, بنجل فروشی و آنطور که برخی از خانواده‌ها اعلام می‌کنند کم‌فروشی در مواردی که کالا بسته بندی نشده و به صورت فله‌ عرضه می‌شود این سود را به چندين برابر خواهند رساند.
این تنها یکی از دهها مشکلی است که زندانیان با آن مواجه‌اند كه باعث اعتراض آنان شده و به همین دلیل اکنون ۱۰ تن از آنان را به انفرادی برده‌اند.
ابوالفضل عابدینی نصر، امیرخسرو دلیرثانی، پوریا ابراهیم، سعید عابدینی، سعید مدنی، سیامک قادری، عبدالله مومنی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی، محمدحسن یوسف‌پورسیفی
حالا کم مانده که حقوق پرسنل و اجاره بهای زندان‌ها را هم از خانواده‌ها بگیرند. به قول بچه‌های زندان, تا چند وقت دیگر لابد زندانیان باید شهریه هم پرداخت کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر